SoHo Manager Netwerk

Welkom!

Via dit forum kan je uw vragen stellen over onze oplossingen, feature request bespreken, met andere van gedachten wisselen over mogelijke oplossingen en andere collega's zoeken om samen te werken. De kleine handelaar die een meerwaarde wenst te zijn voor de klant kan leren van anderen, kan ideeën op doen om het beter te doen. Om deel te nemen aan dit forum dien je geregistreerd te zijn. Welkom in ons netwerk!

Via dit forum kan je uw vragen stellen over onze oplossingen, feature request bespreken, met andere van gedachten wisselen over mogelijke oplossingen en andere collega's zoeken om samen te werken. De kleine handelaar die een meerwaarde wenst te zijn voor de klant kan leren van anderen, kan ideeën op doen om het beter te doen. Om deel te nemen aan dit forum dien je geregistreerd te zijn. Welkom in ons netwerk!

Deze community is voor professionals en andere enthousiaste gebruikers, partners en programmeurs. U kan vragen stellen over:

  • Hoe Odoo te installeren op een specifieke infrastructuur,
  • Hoe Odoo te configureren of personaliseren naar specifieke zakelijke behoeftes,
  • Wat is de beste manier om Odoo te gebruiken voor een specifieke bedrjifsbehoefte,
  • Hoe modules te ontwikkelen voor eigen gebruik,
  • specifieke vragen over Odoo dienstaanbiedingen, enz.

Controleer of er al een gelijkaardige vraag bestaat - voordat u ze stelt. U kan vragen zoeken op hun titel of labels. Het is tevens OK om uw eigen vraag te beantwoorden.

Vermijd vragen die te subjectief en argumentatief zijn of niet relevant zijn voor deze community.

Het is aan te raden enkel praktische, beantwoordbare vragen te stellen die gebaseerd zijn op problemen die u ondervind. Chatterige, open vragen verminderen de bruikbaarheid van deze website en duwen andere vragen van de eerste pagina.

Om te voorkomen dat uw vraag wordt gemarkeerd en mogelijk verwijderd, vermijd subjectieve vragen waar ...

  • elk antwoord is even valide: "Wat is uw favoriete ______?”
  • uw antwoord is aangeboden samen met de vraag, en u verwacht meer antwoorden: “Ik gebruik ______ voor ______, wat gebruikt u?”
  • er is geen probleem om op te lossen: "Ik ben nieuwsgierig of andere mensen zich voelen zoals mij."
  • we krijgen een open-einde, hypothetische vraag gesteld: "Wat als ______ gebeurde?"
  • het is een klacht vermomt in een vraag: "______ suckt, heb ik gelijk?"

Als u in een van deze voorbeelden past of als uw motivatie om de vraag te stellen is: "Ik wil graag deelnemen aan een discussie over ______", dan zou u dit niet hier moeten stellen, maar op onze mailinglijsten. Als uw motivatie echter is: "Ik zou graag willen dat anderen mij ______ uitleggen", dan bent u waarschijnlijk op de goede plek.

(De sectie hierboven was gewijzigd van de Stackoverflow's FAQ.)

Meer over:

  • Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hier van wijzigt u de vraag of voegt u een reactie toe.
  • Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hier van voegt u een reactie toe op de andere antwoorden.
  • Antwoorden moeten niet gewoon verwijzen naar andere vragen. Voeg in plaats daarvan een vraag reactie indicatie toe "Mogelijk duplicaat van...". Hoewel het wel ok is om links naar andere vragen of antwoorden bij te voegen die extra relevante informatie toevoegen.
  • Antwoorden moeten niet gewoon een link geven naar een oplossing. Bied in de plaats de oplossing aan in uw antwoord, zelfs als het een kopie is. Links zijn welkom, maar moeten enkel antwoorden aanvullen, bronnen toevoegen of extra leesmateriaal toevoegen.

Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hiervan wijzigt u de vraag of voegt u een reactie toe.

Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hier van voegt u een reactie toe op de andere antwoorden.

Antwoorden moeten niet gewoon verwijzen naar andere vragen. Voeg in plaats daarvan de reactie "Mogelijk duplicaat van..." toe. Het is bijgevolg wel ok om links naar andere vragen of antwoorden bij te voegen die extra relevante informatie toevoegen.

Antwoorden moeten niet gewoon een link geven naar een oplossing. Bied in de plaats de oplossing aan in uw antwoord, zelfs als het een kopie is. Links zijn welkom, maar moeten enkel antwoorden aanvullen, bronnen toevoegen of extra leesmateriaal toevoegen.

Antwoorden moeten geen debat starten Deze community Q&A is geen discussiegroep. Vermijd aub debatten in uw antwoord omdat ze vaak de essentie van de vraag en antwoorden vertroebelen. Voor korte discussies plaatst u best een reactie.

Wanneer een vraag of antwoord omhoog wordt gestemd zal de gebruiker die deze heeft aangemaakt wat punten krijgen, genaamd "Karma punten". Deze punten dienen als een ruwe betrouwheid graadmeter binnen de community. Verschillende moderator taken zijn gradueel toegewezen aan de gebruiker gebaseerd op deze punten.

Bijvoorbeeld, als u een interessante vraag stelt of een nuttig antwoord geeft, zal er op uw input omhoog worden gestemd. Als het antwoord misleidend is zal het naar beneden worden gestemd. Elke stem voor genereert 10 punten, elke stem tegen trekt 10 punten af. Er is een limiet voor een vraag of antwoord van 200 geaccumuleerde punten per dag. De tabel op het einde verklaart de vereisten voor reputatiepunten en de vereisten voor elke soort van moderator taak.

Odoo + afbeelding en tekst

SoHo Manager Netwerk

Ook al zou je het niet verwachten. 80 tot 90% van uw dagelijkse werkmethode komt overeen met die van uw collega's. Ook al zitten ze in een andere sector. Een van de redenen waarom veel software projecten mislukken is te veel te focussen op de overige 10 tot 20% en de basis uit het oog te verliezen.

Stel gerust uw vragen over zaken die niet gerelateerd zijn aan ons platform. Met het SoHo Manager Netwerk willen we ook de mogelijkheid geven om over algemene zaken te discussiëren en te leren van elkaar.